BİZ SİZİ ARAYALIM

Detaylı bilgi almak ve randevu oluşturmak için formu doldurun, biz sizi arayalım.

Yetişkinlerde ve Çocuklarda Kilo Kontrolü

Yetişkinlerde ve çocuklarda kilo kontrolü yapılmaması çok sayıda hastalığın önünü açmaktadır. Obezite, diyabet ya da yağlanmanın verdiği etkiler üzerinden kalp damar rahatsızlıklarına kadar çok sayıda ciddi hastalık bu sorunlar arasında sayılabilir. Yalnızca fiziksel komplikasyonlar değil, kontrolsüz kilo psikolojik olarak da kişiyi etkileyen ve oldukça yıpratıcı süreçlere sürükleyen negatif bir durumdur.

Kilo kontrolü bazı durumlarda bireylerin yaşadıkları rahatsızlıkların ardından hayat tarzlarında değişiklik yaparak kendilerine müdahale ettikleri bir alan olabilir. Bazı durumlardaysa bilinçlenen bireyler, henüz bir problem yaşamadan kendilerini daha sağlıklı bir hayat yaşamaya motive edebilir. Her iki durumda da kilo kontrolü yapmanın büyük faydaları olacaktır.

Nereden Başlamalıyız?

Kilo kontrolüne başlamak için öncelikle kişi vücudunda neler olup bittiğini detaylı bir şekilde öğrenmelidir. Bunun için vücut analizi yaptırabilir ve uzman bir doktora bu analizi yorumlatabilir. Buradaki temel amaç vücut kitle indeksini, vücuttaki yağ ve kas oranlarını detaylı şekilde öğrenmektir. Yalnızca bunlarla kalınmaz, vücuttaki su oranı ve kişinin ihtiyacı olan mineral, vitamin gibi destekleyici gıdalar da belirlenebilir.

Her insanın genetik özellikleri vardır, belli kas grupları büyük olabilir ya da bazı bölgeleri normalden daha yağlı olabilir ancak bunu bölge bölge değerlendirmek yerine bir bütün olarak hangi noktada olunduğunun bilinmesi gerekmektedir. Kişinin mevcut boyuna ve kilosuna göre alması gereken bir kalori miktarı vardır ve sağlıklı bir bireyin bu kaloriyi faydalı yağlar, protein ve karbonhidrat değerleriyle doldurması gerekmektedir. Çocuklar için de aynı durum geçerlidir ancak onlar gelişimlerini sürdürürler. Dolayısıyla boyları ve buna bağlı olarak kiloları artış gösterir ve zamanla almaları gereken kalori miktarı da artırılmalıdır. Hem yetişkinlerde hem de çocuklarda kilo kontrolü yapılması için öncelikle kilonun olağan seviyelere çekilmesi gerekmektedir.

Sağlıklı Beslenme için İlk Adım

Bunun için çeşitli diyet programları uygulanmalı ve bu programlar egzersizlerle desteklenmelidir. En sağlıklı kilo verme formülü en fazla 300-400 kalorilik bir kalori açığı verilmesiyle gerçekleştirilir. Bu işlem yapılırken vücuttaki yağı kaybetmeye çalışmak ve kas kütlesini olabildiğince korumak esastır. Bunun için de protein ağırlıklı beslenilmeli ve kişi en az kilosu kadar gram protein tüketmelidir. Aktif sporla uğraşan ve şiddetli antremanlar yapan bireyler kilolarının 1.5 katı kadar günlük protein tüketimi sağlayabilirler. Yağ yakımı için göz ardı edilen ancak en kritik olan faktör yine yağlardır. Yağ tüketmeden yağ yakmak zordur dolayısıyla vücuda faydalı yağlar alınması gerekmektedir. Günlük alınması gereken kalorinin geri kalanını da açık bırakacak şekilde karbonhidrat içeren gıdalarla tamamlanması gerekir ancak buradaki husus hamur işinden uzak durmaktır. Baklagiller ya da lif içeren gıdalara daha çok yönelmek gerekir.  

Eğer kilo alınmak isteniyorsa da bu durumun tersi uygulanabilir. Kalori açığı yerine kalori fazlası alınmalı ve protein ağırlıklı olmak üzere alınması gereken kalori faydalı yağ ve karbonhidratlarla tamamlanmalıdır.

Beslenmenin En Büyük Desteği: Spor

Kişi sağlıklı beslenme alışkanlığı kazandıktan ve vücudu ihtiyacı olan kiloya ulaştıktan sonra düzenli egzersiz programına başlamalıdır. Spor olmaksızın beslenme, beslenme olmaksızın da spor her zaman eksik kalacaktır. Özellikle kilo kontrolünde yalnızca beslenmeye yönelik hareket etmek kişiyi bir noktaya kadar başarılı kılar. Yetişkinlerde metabolizma hızının git gide azalmasından ötürü, formu korumak adına tüketilen besinlerin azaltılması gerekebilir. Ancak sağlıklı bir vücudun yolu egzersiz yapmaktan geçer. Kilo kontrolü dışında daha zinde bir vücut ve sağlıklı bir beden için spor şarttır. Kişi çok yağlı bir bedene sahipse yağların yakılması için kardiyo antremanlarına ağırlık vermelidir. Kas kütlesini korumak için hafif de olsa ağırlık antremanları da yapılabilir. Kardiyo antremanları sıkıcı geliyorsa kişi bu ihtiyacını yüzme, basketbol, tenis ya da hoşuna gidecek herhangi bir spor dalıyla kapatabilir.

Kişinin amacı kilo kontrolüyle sağlıklı bir hayata adım atmaktır. Dolayısıyla kendini tanımalı, tükettiği besinlerin değerleri hakkında bilgi sahibi olmalı ve bu kapsamda kendini kontrol etmelidir. Bunların yanına sportif aktivitelerin de eklenmesiyle sağlıklı bir hayat için doğru ortam sağlanmış demektir.

Top