BİLGİ ve RANDEVU FORMU

Detaylı bilgi almak ve randevu oluşturmak için formu doldurun, biz sizi arayalım.

Gebelik ve Emzirme Döneminde Beslenme Desteği

Gebelik ve emzirme dönemleri hem anne hem çocuk sağlığı için oldukça önemli süreçlerdir. Hem anne hem de çocuğun bu dönemi özellikle beslenme konusunda eksiksiz geçirmeleri, ilerideki süreç için belirleyici olacaktır. Sağlık açısından oldukça önem teşkil eden beslenme düzeni, çocuk için atılan temeller ve anne sağlığının korunması kapsamında oldukça büyük öneme sahiptir. Bu sebeple gebelik ve emzirme dönemlerinde beslenme desteği göz ardı edilmemeli ve profesyonel desteğe başvurulmalıdır.

Gebelik Döneminde Beslenme Nasıl Olmalıdır?

Hamilelik döneminde bebek besin ihtiyacını doğrudan anne karnında, annenin beslenmesi neticesinde karşıladığı için, bu süreçteki beslenme hem anne hem çocuk adına anahtar role sahiptir. Annelerin bu sürede daha çok besin değeri içeren gıdalar tüketmeleri şarttır. Ancak bunu yaparken de sağlıklı bir yol izlenmeli, ölçülü ve dengeli bir senaryo kapsamında hareket edilmelidir. Bu dönemde doğru besin değerleri ve enerjinin alınması bebeğin gelişimi için oldukça önemlidir. Gebelik döneminde beslenme süreci elbette annenin günlük enerji ihtiyacı, besin öğeleri gereksinimi, vücut ağırlığı, besin depolarının yeterliliği gibi çok sayıda parametre üzerinden değerlendirilerek hazırlanmalıdır.

Gebelik döneminde anne beslenmesinde kalori ayarlaması oldukça önemlidir ve bu kalorinin hangi besin değerleriyle doldurulduğuna da dikkat edilmelidir. Her bireyin günlük kalori ihtiyacı ve günlük besin değeri ihtiyacı vardır. Bu besin değeri ihtiyaçları karbonhidrat, protein, yağ ve çok sayıda vitamin ile minerali içermelidir. Ancak bir anne, gebelik döneminde kalori yani enerji ihtiyacını tamamlarken bebeğini de düşünerek gebelik dönemlerine göre fazla kalori almalıdır. Özellikle ilk 3 aylık dönemin ardından ister istemez vücut enerji ihtiyacı kendiliğinden artacaktır ve bu dönemden itibaren annelerin kalori artışına gitmeleri önerilir. İkinci üç aylık dönemde en fazla 300-350 kalori artışı olacak şekilde gıda takviyesi yapılması önerilir. Üçüncü üç aylık dönemde bebeğin de daha fazla büyümesiyle bu kalori artışı 500 seviyelerine kadar çıkabilir. Ancak unutulmamalıdır ki buradaki en önemli faktör bu kalorinin hangi besin değerlerini içerdiğidir. Sağlıksız ve dengesiz bir formül hem bebek hem anne sağlığı için kabul edilemez durumlar oluşturabilir.

Bu sebeple alınan tüm kalorinin karbonhidrat, protein, yağ, kalsiyum, vitaminler ve mineraller içermesi şarttır. Elbette başta karbonhidrat, protein, yağ dengesi olmak üzere annenin kişisel özelliklerine göre hazırlanan beslenme desteği, D vitamini ve vitamin B9 gibi çeşitli vitaminlerce, demir, iyot, sodyum ve diğer çeşitli minerallerce desteklenmelidir. Bu dönemde kötü alışkanlıklardan mutlaka uzak durulmalı, bol sıvı tüketilmelidir.

Gebelikte kilo alımı normaldir, zayıf kadınların daha çok halihazırda kilolu kadınların ise daha az kilo almaları önerilmektedir. Kilo alma kişiden kişiye değişebilecek bir unsur olmakla birlikte ikinci ve üçüncü üç aylık dönemlerde haftalık yarımşar kilo alımı normal seyri temsil etmektedir. Aynı zamanda gebelik döneminde gebeliğin izin verdiği şekilde fiziksel aktiviteler yapılması da önerilir.

Gebelikte beslenme desteği, besin zehirlenmesi, kansızlık, kabızlık, bulantı-kusma, ödem, diyabet, toksemi, mide yanması gibi çeşitli hastalıkların önüne geçilmesi konusunda da oldukça önemlidir.

Emzirme Döneminde Beslenme Nasıl Olmalıdır?

Emzirme dönemi en az gebelik dönemi beslenme kadar önemli bir süreçtir. Emzirme bebekler için en sağlıklı gelişim yoludur. Biyolojik ve psikolojik etki içerir. Bu dönemde yanlış bilinen bir algı vardır, gebelikte besin değerlerini doğru alan anneler emzirme döneminde bir an evvel eski kilolarına dönmeyi amaçlayarak beslenme alışkanlıklarını bozarlar ancak emzirme dönemi besin ihtiyaçları gebelik döneminden daha fazladır. Anne sütünün enerji, protein, mineral ve vitamin bakımından zengin olması ve annenin dengeli bir şekilde kilo verme sürecine girebilmesi adına bu dönemde beslenme desteğini sürdürmesi şarttır.

Beslenme desteğinin sürdürülmesinin yanı sıra, anne sütü üretimi için yeterli sıvı tüketimi yapılması da oldukça önemlidir. Bu sıvı tüketimi elbette bol su ile başlamakla beraber, taze sıkılmış meyve suları ve süt gibi sıvılarla takviye edilmelidir.

Emzirme döneminde de elbette kötü alışkanlık tüketimine gidilmemelidir. Doğum sonrası sigara alkol gibi ürünleri tüketmeye başlayan anneler hem kendilerinin hem de çocuklarının sağlığı için oldukça kötü bir adım atmış olurlar.

WhatsApp
Top