Sağlığınız ve Cinsel Yaşamınız için: Kegel Egzersizleri

19 Mayıs 2020

Cinsel yaşama olan pozitif etkileriyle bilinen Kegel Egzersizleri, sağlığımız için oldukça önemli faydalara sahiptir. Pelvik taban yani Kegel Egzersizleri olarak isimlendirilmiş bu çalışma ile siz de sağlığınızı ve cinsel hayatınızı kuvvetlendirebilirsiniz. Kegel egzersizleri, vajinal kasların çalışmasıyla doğrudan alakalıdır.

Kegel Egzersizlerine Başlarken Neler Bilmeliyiz?

Pelvik taban yani Kegel egzersizlerine başlarken bunun vajinal kaslarla doğrudan alakalı olduğunu bilmekle başlayabiliriz. Dolayısıyla Kegel egzersizlerini yapmadan önce vajinal kasları kullanmayı öğrenmek, bu bölgeyi çalıştırmak gerekmektedir. Peki Kegel egzersizlerinin hedeflediği Pelvik taban olarak adlandırılan bölge neresidir? Kegel egzersizine başlamadan önce bu bölgeyi çalıştırmak adına idrar gelmesiyle birlikte tuvalete gidip oturulmalıdır. Daha sonra idrar 3-4 defa tutup bırakarak vajinal bölgede yer alan kasları çalıştırmanız gerekiyor. İdrarı tutup bırakmanıza olanak sağlayan kas grupları da bu bölgedeki Pelvik kas gruplarını temsil etmektedir.

Pelvik taban yani Kegel egzersizlerine de başlarken tuvalete gidip bu işlemi tekrarlamak oldukça önemlidir. Daha sonra diğer adımlara geçebilirsiniz.

Kegel Egzersizleri ile Vajinal Kasların Kullanımını Öğrenmek

İdrar alıştırmasıyla birlikte çalıştırdığınız bölge aslında vajinal bölgedeki tutuş ve gevşetme özelliklerini sağlamaktadır. Dolayısıyla bu kas grubu üzerinde hakimiyet sağlamak tutuş ve gevşetme işleminin kontrollü bir şekilde gerçekleşmesine olanak tanır.

Kegel egzersizleri bu kontrolü sağlamanızı gerçekleştirdiği gibi uygulama yönüyle de size zorluk çıkarmayacak bir pratiktir. Pelvik taban yani Kegel egzersizlerini uygularken ister ayakta olun ister oturun hatta dilerseniz Pelvik taban yani Kegel egzersizlerini yatarken dahi gerçekleştirebilirsiniz.

Kegel Egzersizinde Uygulama Süreci

İstediğiniz gibi pozisyon olarak Kegel egzersizine başlayabilirsiniz. Eğer oturarak Kegel egzersizi yapıyorsanız dizleriniz biraz açık olmalı. İlk önce gazınızı tutuyormuş gibi makat çevresindeki kas grubunu sıkmanız gerekmektedir. Bu esnada gerçekten gazını olmayabilir ancak varmış gibi yaparak makat çevresindeki kas grubunu sıkıştırmalısınız. Buna devam ederken kasın hareketini fark etmeye çalışın. Aynı zamanda kalça ve bacak kas gruplarını harekete geçirmeden yalnızca makat bölgesinde sıkıştırma işlemini sınırlı tutmalısınız. Bu süreçte Kegel egzersizini oturarak yapıyorsanız bu süreçte sandalyeden yukarı doğru çekildiğinizi hissetmelisiniz. Bu sürecin ardından olduğunuz yerde idrar testini idrarınız varmış gibi yapmayı deneyin ve idrar testini tekrarlamak için tuvalete gidin. Tuvalette idrarınızı tutmaya çalışın, idrarınız başladıktan sonra durdurmaya çalışın ve sonra mesanenin tamamen boşalmasına izin verin. İlk etapta tamamen durduramayabilirsiniz ancak yavaşlatmak bile zamanla gelişeceğinizin bir işaretidir. Ancak herhangi bir gelişme gözlenmiyor ve idrar akışı hızlı bir şekilde devam ediyorsa doğru kas grupları üzerinde çalışma yapmıyorsunuz demektir.

Bu ilk deneme pratiklerinin ardından idrar testini idrarınız varken yapmamalısınız. Çünkü idrarı durdurmak ve içerde tutmaya çalışmak çok sağlıklı bir uygulama değildir. Bundan sonraki süreçte idrarınız olmadığı zamanlarda bu testi bir pratik olarak uygulamalısınız.

Kegel Egzersizinde Detaylar

Hangi pozisyonda olursanız olun dizlerini birazcık açmanız gerekmektedir. Daha sonra vajinal bölgede bulunan pelvik taban kaslarını harekete geçirmeye çalışın. Kasları sıkın ve gevşetin ve hareketini fark etmeye odaklanın. Bir süre sıkıştırıp bekledikten sonra kası rahatladın ve gevşeyin. Bunu en az 5 defa tekrar ederek devam edin. Burada yavaş ve sakince kasları hareket ettirmeye odaklanmalısınız.

Bu pratiğin hızlı versiyonunda ise yavaşça değil olabildiğince hızlı bir şekilde sıkıştırmalar ve gevşetmelerle pelvik taban kasını harekete geçirin. Hızlı olmasına rağmen hareketi fark etmeye odaklanın. Zamanla bu pratiklerde pelvik taban kaslarını daha uzun süre sıkıştırabileceğinizi fark edeceksiniz. Ancak bu kısa bir sürede ortaya çıkacak bir başarı değildir. Zamanla pratiklere devam ettikçe faydalarını keşfedeceksiniz. İlk etapta kasların hareketine odaklanarak yolunuza devam etmelisiniz. Günlük sıvı tüketiminizi yaparak, her gün bu pratikleri sürdürün ve düzenli olarak devam edin. Bu süreçte fazla kilolarınızdan arının ve gerektiği noktalarda hareketi hissedebilmek için parmaklarınızla kasları hissetmeye çalışın. Bu şekilde yolunuza devam ederek pelvik kas kontrolünü geliştirebilir ve cinsel yaşam başta olmak üzere sağlığınız için kontrolü elinize alabilirsiniz.