Bize Ulaşın 0 (232) 854 1 854

Ayrancılar (Havaalanına 10 km) / İzmir İletişim

  • tr
Tem 24

Şeker Bayramında Kilo Almamanın Yolları

Şeker Bayramında Kilo Almamanın Yolları

Ramazan ayında değişen yemek alışkanlıklarımız, vücut metabolizmamızın da değişmesine neden olur. Uzun süre aç kalan vücudumuz fazla enerjileri depolamaya daha fazla meyil eder. Ardından gelen şeker bayramında ‘sürekli yeme içme’ , özellikle de karbonhidrat ve basit şeker grubu tüketme, eğilimimiz aniden kilo almamıza neden olabilir. Eş dost ziyaretleri sırasında ikram edilen yüksek kalorili yiyecekleri sık sık tüketmek şişmanlamayı daha kolay hale getirebilir.
Adı gibi kendi de tatlı ve şekerleme yüklü olan şeker bayramında daha dikkatli olmak gerekir. Özellikle yapımında fazla miktarda yağ, şeker ve un kullanılan hamurlu-şerbetli tatlılardan, kızartmalardan ve hamur işlerinden uzak kalabilmekte fayda var. Enerji değeri çok yüksek olan bu yiyecekleri bir gün içinde birkaç porsiyon tüketirsek, bel çevremizin genişlemesi muhakkaktır. Bel çevresi genişlemesi de başta insülin direnci, karaciğer yağlanması, tansiyon yükselmesi gibi metabolik hastalıkların ortaya çıkmasını kolaylaştırır.

Bayramda kilo almamak için bazı öneriler.
Güne hafif bir kahvaltıyla başlayın.
Eş dost ziyaretlerinde sade kahve ve sade çay gibi şekersiz içecekleri tercih edin.
Kola, gazoz, meyve suyu gibi şekerli meşrubatlardan uzak durun.
İkram edilen her tatlıyı tüketmeyin. Kendinize mutlaka sınır belirleyin.
İkram edilen küçük şekerlemeler masum gibi görünebilir ama şeker metabolizması üzerinde ciddi olumsuz etkileri olabilir, tüketmeyin.
Tatlı yedikten 15-20 dakika sonra ayran veya yoğurt tüketmeye özen gösterin.
Bayram ziyaretlerine mümkün olduğunca yürüyerek giderek fiziksel aktivitenizi artırın.
Eğer hala oruç zamanı ve bayramda hızlı kilo artışınız olduysa mutlaka bir uzman eşliğinde kilolarımızdan kurtulalım.

Sağlıklı Bayramlar
Diyetisyen Sevde VAROL
Özel Medifema Hastanesi

Henüz yorum yapılmamış.

Yorum Yaz