Bize Ulaşın 0 (232) 854 1 854

Ayrancılar (Havaalanına 10 km) / İzmir İletişim

  • tr
Eyl 19

Kurban Bayramında nasıl beslenmeli ?

Kurban Bayramında nasıl beslenmeli ?

Bütün aile bireylerinin bir araya geldiği geleneksel bayramlarda; özel olarak yapılan yemekler dolayısıyla çeşitlilik ve porsiyonlar artmaktadır. Kurban bayramında hamur işi, tatlılar, kalorisi yüksek içecekler yanında et tüketimi ve miktarı da doğal bir artış gösterir. Özellikle artan kırmızı et tüketimine bağlı olarak; kalp-damar, diyabet, hipertansiyon ve böbrek hastaları risk altındadır.

Herhangi bir rahatsızlığınız olmasa dahi porsiyon kontrolü, sağlıklı ve dengeli beslenme, doğru besin ve pişirme yöntemi tercihi gibi temel prensipler doğrultusunda bayramınızı geçirmeniz sağlığınız açısından oldukça önemlidir.

Kurban eti nasıl pişirilmelidir?

Olası besin ögesi kayıplarını önlemek adına etleri pişirirken sağlıklı pişirme yöntemleri tercih edilmelidir. Bu bağlamda haşlama, ızgara, fırında buğulama gibi yöntemler tercih edilmeli; kızartma ve kavurma gibi yöntemlerden kaçınılmalıdır. Yüksek sıcaklıkta, yanan alevde, kızartma ve uzun süre pişirme gibi yöntemler kanserojen maddelerin oluşumuna yol açabileceğinden tercih edilmemesi sağlığınız açısından oldukça önem taşımaktadır. Izgara yöntemi kullanıldığındaysa dikkat edilmesi gereken nokta; ateşin eti yakmaması ve kömürleşmesinin önlenmesidir.
Eti pişirirken ekstra yağ koymanıza gerek yoktur. Etin görünür yağları ayrılmış olsa bile etin içeriğinde %20 civarı yağ bulunduğundan bu miktar pişmesi için yeterli olacaktır. Özellikle kuyruk yağı ve iç yağların tüketiminden kaçınılmalıdır. Ete dışarıdan eklenen yağlar yağ alımının artışına bağlı olarak doymuş yağ alımınızı da artırır ve bu nedenle özellikle kalp- damar, diyabet vs gibi kronik hastalığı olan bireylerde olumsuz durumların yaşanmasına sebep olabilir. Ayrıca etlerin sebzelerle birlikte pişirilmesi veya bol limonlu salatalarla birlikte tüketilmesi hem besin çeşitliliğini artıracak hem de aldığınız besin ögelerinin vücutta daha sağlıklı bir şekilde kullanılmasını sağlayacaktır.

Kurban etleri nerede ve nasıl saklanmalıdır?

Et ve et ürünleri çabuk bozulma riski taşıdığından özellikle dondurulmuş etlerin çözdürülüp tekrar dondurulması mikroorganizma ve bakteri üremesine, böylece bozulmaya neden olduğundan kesinlikle kaçınılması gereken bir yöntemdir. Etler tek seferde tüketilebilecek miktarlara ayrılıp buzdolabı poşetlerine koyularak buzdolabında -2oC’de birkaç hafta ya da derin dondurucuda (-18oC) daha uzun süre saklanabilir.
Etlerin çözdürülmesi konusunda dikkat etmeniz gereken bir diğer konu ise çözdürme yöntemidir. Etleri oda sıcaklığında ve sıcak suya koyup ısıtarak çözdürme gibi yöntemler yanlıştır. Bunun yerine et buzdolabının alt kısımlarına indirilerek veya akan soğuk su altında çözdürülmelidir.

Kurban eti sabah kahvaltısında tüketilebilir mi?

Geçmişten gelen alışkanlıklarla bazı bireyler sabah kesilen kurban etini pişirip onunla kahvaltı yapabilmektedir. Özellikle sindirim sisteminde problem yaşayanların kaçınması gereken bir konu olup taze kesilmiş hayvan eti ‘ölüm sertliği’ dediğimiz bir durumdadır. Bu durum etin lezzetini etkilediği gibi pişirmede ve sindirmede zorluklara yol açar. Bu gibi durumları önlemek adına kesilen hayvan en az 24 saat dinlendirildikten sonra tüketilmelidir. Özellikle kahvaltıda diğer günlerden farksız bir şekilde kahvaltı alışkanlığınızı sürdürmeniz tavsiye edilir.

Bayram boyunca bol su tüketimi, özellikle şerbetli tatlılardan sakınma, aşırı çay kahve tüketiminden kaçınma, sakatatlardan uzak durma, sağlıklı pişirme yöntemlerinin tercihi, porsiyon kontrolü ve fiziksel aktivite oldukça önem taşımaktadır.

Bayram boyunca yemekleri fazla kaçırdığınızı hissettiğiniz anlarda fiziksel aktivitenizi artırmanız yapılan kaçamakların telafisi adına önemli ve doğru bir hamle olacaktır.

Özel Medifema Hastanesi ve Dyt. Kerime Demirel; sevdiklerinizle beraber nice sağlıklı, mutlu ve huzurlu bayramlar diler…

Henüz yorum yapılmamış.

Yorum Yaz