Bize Ulaşın 0 (232) 854 1 854

Ayrancılar (Havaalanına 10 km) / İzmir İletişim

  • tr
Ara 19

Kış Aylarında Nasıl Kilo Almalıyız

Kış Aylarında Nasıl Kilo Almalıyız

Havaların soğuması ve gecelerin uzamasıyla birlikte daha fazla abur cubur tüketme isteği duyuyoruz. Bunun sebeplerinin başında metabolizmamızın yavaşlaması , güneş ışığına daha az maruz kalmamız nedeniyle ortaya çıkan depresyon hali , açık alanda yapılan fiziksel aktivitenin azalması ve evde geçen süremizdeki artış gelmektedir. Bu nedenlerden dolayı özellikle basit karbonhidrat yani şeker, tatlı, abur cubur gibi besinleri tüketme isteğimiz artar. Kışın aldığımız kiloları da yaz başlamadan hızlıca vermeye çalışıp metabolizmamıza daha da fazla zarar veririz.

ÇOK BASİT DEĞİŞİKLİKLERLE KIŞI, KİLO ALMADAN ATLATABİLİRSİNİZ.
• Sağlıklı abur cubur tüketmek: Sağlıklı ve az kalorili atıştırmalıklarla, sağlıksız atıştırmalıkları yer değiştirmek.
Tatlı yerine meyve, yoğurt, tarçın karışımı veya çerez yerine tam tahıl gevrek yada leblebi gibi atıştırmalıkları yer değiştirirsek hem atıştırma hissimizi baskılar hem de sağlıklı beslenmiş oluruz.

• Bağışıklığımızı artırmak: Hem bağışıklık sistemimizi güçlendirip hem de tokluk hissine çabuk ulaşmak adına, mevsiminde bol miktarda çiğ sebze tüketmek.
Özellikle koyu yeşil yapraklı sebzelerin tokluk hissine ulaşma süresini ortalama 10 dakika kısalttığı düşünülüyor. Bol miktarda yağ ilavesiz çiğ sebze tüketmek bağışıklık sistemimizi de güçlendiriyor. Ayrıca bağışıklık sistemimiz için taze zencefil tüketimini de beslenmemize ekleyebiliriz.

• Depresyon hissini azaltmak: Depresyona karşı direncimizi artırmak için omega-3 den zengin besinler tüketmek.
Özellikle ızgarada yağlı balıklar, günde tüketilen 2-3 adet ceviz, 6-7 adet çiğ badem/fındık kış aylarında daha çok gözlenen depresyon hissini hafifletir. Yine sakinleşmek adına rezene, papatya gibi bitki çaylarını şekersiz şekilde tüketirsek , stres anında alacağımız kalorili besinleri tüketmemiş oluruz.

• Sık sık atıştırmak: Çok fazla acıkmaya fırsat vermeden sık sık sağlıklı ara öğünler yapmak ve vücudu belli saatlerde beslenmeye alıştırmak. Çok uzun süren açlıklardan sonra kan şekerimizin düşmesiyle beraber hızlı ve fazla yeme isteği doğar. Bunun önüne geçmek adına yine sağlıklı atıştırmalıklar tercih ederek ara öğünlü beslenmeliyiz.

• Bol miktarda sıvı tükmek: bol bol su ve su yerine geçebilecek sıvı tüketerek açlık hissinin artışını önlemek.
Asitli ve kolalı içecekler yerine sade soda, meyve çayları, ayran, süt ve su tüketiminin artırarak kalsiyum ve vitamin almamızı sağlarken, sıvı tüketimine de fazlalaştırabiliriz.

En önemlisi bol bol gülümsemek 🙂
Sağlıklı Günler Dilerim
Dyt. Sevde Varol

Henüz yorum yapılmamış.

Yorum Yaz