Bize Ulaşın 0 (232) 854 1 854

Ayrancılar (Havaalanına 10 km) / İzmir İletişim

  • tr
Eyl 30

Kalp hastalarına sonbahar tavsiyeleri

Kalp hastalarına sonbahar tavsiyeleri

Kardiyoloji uzmanları, soğumaya başlayan havanın kalbin üzerindeki yükü artırarak kalp krizi ihtimalinde genel bir artışa sebep olduğunu vurguluyorlar. Soğuk havada gelişen göğüs ağrısının kalp krizinin habercisi olabildiğine dikkat çeken uzmanlar, “Gribal enfeksiyonlar kimi hastalarda dağılarak kalp zarını ve kalp adalesini tutabilir. 

Genç ve sıhhatli fertlerde de bu vaziyete rastlanabilir. Bu yüzden soğukta tetiklenen veyahut gribal enfeksiyon sonrası gelişen göğüs ağrılarında salt kontrol koşuldur” diyorlar. Peki kalp hastaları soğuk havalarda ne tür önlemler almalı, kalbini nasıl savunmalı? Beslenmeden giyime, spordan strese kadar, kalp hastalarının dikkat etmesi gerekenler var

Tansiyon ilaçlarınızı düzenleyin

Kalp hastalarının sonbahara girerken kontrolden geçmeleri ve ilaç rehabilitasyonlarının gözden geçirilmesi gerekiyor. Yaz döneminde bilhassa tansiyon ilaçlarının dozunda azaltma gerekebiliyor. Aşırı sıvı kaybına bağlı ve sıcakla damarların genişlemesine bağlı tansiyon düşüklüğü gözlenebiliyor. Sonbahar ile birlikte bu olay tersine dönüyor. Özellikle ilaç dozu azaltılan ve ilaç almayan kişilerde yüksek tansiyon atakları izlenebiliyor. Bu yüzden uzmanınıza müracaat ederek ilaçlarınızı yeniden düzenleyin.

Grip aşısı olun

Grip kalp hastalarında daha ağır izliyor. Özellikle zatürre gelişen hastaların çoğunluğunda sağlık kurumu yatışı gerekiyor. Bu yüzden kalp hastalarının ve özellikle de 65 yaş üzerindekilerin grip aşısı ve zatürre aşısı olmaları yararlı. Eylül ayı grip aşısı için en ideal vakit.

Hava vaziyetini takip edin

Rüzgar ve yağmur soğuk havayı daha bariz hissettiriyor. Bu yüzden dışarı çıkmadan önce hava vaziyetini izleyerek önlem almak gerekiyor. Olası bir yağış vaziyetinde şemsiye ve yağmurluk gibi önlemler almak kalp sıhhatini savunmakta büyük ehemmiyet taşıyor.

Soğuk içecek yerine sıcakları seçenek edin

Hazan soğuk içecekler yerine sıcak içecekleri seçenek etme vakiti. Antioksidan özellikleri ön tasarıda olan çay ve kahve tüketimi damar sıhhatine pozitif katkı yapıyor. Günlük 1 fincan kahve ve 2-3 fincan taze demlenmiş çay tüketilebilir. Ancak netlikle şeker ve tatlandırıcı ilave edilmemeli. Tatlandırıcı olarak günlük 10 gram bitter çikolata seçenek edilebilir. Ayrı olarak aşırıya kaçmamak koşuluyla günde 3 fincan bitkisel çay bilhassa de yeşil çay tüketimi vücudu zinde tutuyor.

Günde 8-10 bardak su için

Hazana geçişle beraber susama hissi azaldığından su tüketimini sıklıkla unutuyoruz. Vücutta oluşan sıvı açığı bilhassa yaşlılarda kalp yetersizliği, böbrek rahatsızlıkları ve ritim bozukluklarını tetikleyebilir. Bu yüzden günde 8-10 bardak su içilmesi ehemmiyetli.

Beş porsiyon sebze ve meyve tüketin

Günlük beş porsiyon taze sebze ve meyve tüketimi hem damarları savunuyor hem de enfeksiyonlara karşı vücut direncini artırıyor. Hazanın vazgeçilmezi çekirdekli kırmızı üzüm, tüketilecek ideal meyveler arasında bulunuyor. Ancak içerdiği şeker hasebiyle günlük bir salkımı geçmemeli. Sabah kahvaltısında hamur işinden kaçınmalı, öğle ve akşam yemeklerinde kesinlikle yağsız yeşil salata tüketilmeli. Salatayı tatlandırmak için şeker düzeyini tertip etme özelliğinden dolayı sumak ilave edebilir. Üzüm sirkesi de hem antioksidan hem de insülin direncini iyileştirme tesirine sahip olması nedeniyle ideal.

Haftada en az iki gün balık yiyin

Sonbahar balık mevsiminin başlangıcı demek. Özellikle ağustos sonunda bollaşan sardalye dönemini kaçırmamak gerekli. Sardalye somon balığı sonrası Omega-3 açısından en zengin balıklar arasında bulunmaktadır. Haftanın iki günü balık tüketimi ile yağ oranlarımız dengelenir ve damarlarımız savunma altına alınır. Balığın yanı sıra antioksidan özelliği olan zencefil kullanımı ile de damarlarımıza ekstra savunma sağlamak olası.

Yürüyüşü savsaklamayın

Havaların serinlemeye başlamasıyla yaz sıcakları hasebiyle ara verilen yürüyüşlere geri dönüş vakiti geldi. Haftanın en az dört günü yapılacak 30 dakikalık tempolu yürüyüş kalp damar sıhhatini savunarak kalp krizi rizikosunu azaltıyor. Yaz döneminde daha çok sabah veyahut akşam serinliğinde seçenek edilen yürüyüş saatleri güneşten yararlanılacak saatlere çekilmeli. Rüzgarlı ve yağmurlu havalarda yürüyüş seçenek edilmemeli.

Kesinlikle atlet giyin

Hazanda kalp sıhhati için ilk alınacak önlem, giyim şeklinin mevsime uygun seçilmesi. Yazın sıklıkla seçenek edilen tek kat elbise yerine vücut ısısını savunacak iki kat giysi giyilmeli. Atlet giyme alışkanlığına geri dönüş için sonbahar ideal bir zaman. Elbise altına giyilecek pamuklu atlet ile vücut üzerinde iki tabaka sağlanarak vücudun ısısının sabit kalması sağlanıyor ve sonbahar rüzgarından vücut ve kalbimiz savunmuş oluyor.

Henüz yorum yapılmamış.

Yorum Yaz