Bize Ulaşın 0 (232) 854 1 854

Ayrancılar (Havaalanına 10 km) / İzmir İletişim

  • tr
Ağu 3

Kalbin Dostu Baharatlar

Kalbin Dostu Baharatlar

Kalp damar hastalıkları tüm dünyada en önde gelen ölüm sebebi. Oysa yapılan araştırmalar sıhhatli hayat tarzı farklığıyla kalp damar hastalıklarından ölüm rizikosunun yüzde 70’lere varan oranda azaltılabileceğini gösteriyor.

Kalp damar sıhhatimiz için alabileceğimiz en tesirli tedbirlerden biri ise tuz tüketimini kısıtlamak. Zira fazla tuz tüketimi hipertansiyona, bunun neticeninde da kalp damar hastalıklarına sebep oluyor.

Yapılan araştırmalar günlük 1 gram tuz kısıtlamasının dahi kalp krizi rizikonunu yüzde 3, felç rizikonunu de yüzde 5 oranında azalttığını ortaya koyuyor. Günlük tuz tüketiminin yarıya indirilmesi ise çok daha büyük bir tesir göstererek kan basıncında 10 mmhg’lik ek düşme sağlıyor.

Ancak ne yazık ki ülkemizde Dünya Sıhhat Örgütü’nün önerdiği günlük 6 gram tuzun takriben 2-3 katı tüketiliyor “Peki fakat yemekleri tatsız tuzsuz mu yiyeceğiz?” diyorsanız, size oldukça pratik bir teklifimiz var: Yemekleri tuz yerine baharatlarla lezzetlendirmek! Üstelik bir takım baharatlar var ki bu arada kalp sıhhatinize da ehemmiyetli katkı sağlıyorlar. işte kalbin dostu baharatlar:

BİBERİYE
Bilhassa et yemeklerini tatlandırmak için kolayca kullanılabilirsiniz. Biberiye vücutta mevcut iltihabi tepkilerin tesirini azaltarak kalp damar sıhhatine katkıda bulunuyor.

SAFRAN
Safranla bilhassa pilavları renklendirip, tatlandırabilirsiniz. Antioksidan özelliği olan safran damar yapısını savunuyor ve vücuttaki iltihabi tepkisi azaltıyor. Bunların yanı sıra kolesterolü düşürücü etkisi de mevcut.

KEKİK
Et yemeklerinin vazgeçilmezi olan kekik, antioksidan ve irin azaltıcı etkisiyle damar sıhhatinin savunmasına katkıda bulunuyor. Kekiğin buna ek olarak kolesterol düşürücü etkisi de var.

KİŞNİŞ
Et yemeklerini lezzetlendirebileceğiniz kişniş oldukça yararlı bir baharat. Vücudun savunma mekanizmasını güçlendirip, hazımsızlığa iyi gelmesinin dışında kan kolesterol düzeylerini de düşürüyor ve hipertansiyon kontrolüne katkıda bulunuyor.

KİMYON
Kuru baklagillerle yapılan yemeklerin vazgeçilmezi olan kimyon vücutta iltihabi tepkisi azaltıyor.Ayrı olarak kan şekerini düşürmeye, kan basıncını tertip etmeye katkı sağlıyor ve kanı sulandırarak damar sıhhatine pozitif etki yapıyor.

ZENCEFİL
Sebze yemekleri ve fırınlanmış balık yemeklerini tatlandırıyor. Vücudun direncini arttıran zencefilin antioksidan ve iltihap azaltıcı etkisi var.

SUMAK
Salata ve sebze yemeklerinde kullanılan sumak kan şeker düzeyinin düşmesine yarar sağlıyor. Bu sayede damarlar şekerin zarar veren etkilerinden savunmuş oluyor.

NANE
Hem et, hem sebze yemeklerini tatlandıran nane antioksidan etkisiyle damarları savunuyor.Kalp ritminin ve kan basıncının tertip etmesinde faydalı oluyor. Bunların yanı sıra stres giderici ve vücuda rahatlık verici etkisi de var.

KARABİBER
Çorbaların vazgeçilmezi olan karabiberde de antioksidan ve iltihap azaltıcı etki mevcut. Karabiber ayrı olarak yağ hücrelerinin felaketini arttırarak kilo vermeyi de kolaylaştırıyor.

TARÇIN
Tarçın ülkemizde daha çok tatlılarda kullanılsa da, Uzak Doğu mutfağına alaka duyanların yemeklerde vazgeçemedikleri bir baharat.
Tarçının aynı vakitte kolesterol ve kan şekerini düşürücü etkisi de var. Günlük 1 çay kaşığı tüketildiğinde kalp damar sıhhatine da katkıda bulunuyor.

SARIMSAK TOZU
Ehemmiyetli bir antioksidan olan kuru sarımsak soframızın vazgeçilmez baharatlarından. Sarımsak tozu yemeklere lezzet katmasının yanı sıra kan basıncının kontrolünde de fayda sağlıyor.

ZERDE
Zencefil gibi antioksidan ve iltihap azaltan etkiye sahip olan zerdeyle özellikle pilavları renklendirip, tatlandırabilirsiniz. Vücudun savunma mekanizmasını güçlendiren bu baharat damar duvarlarını savunarak yüksek tansiyon kontrolüne de yardımcı oluyor.

LİMON TOZU
Yemeklerinizi ayrı bir tat katan limon tozu antioksidan etkisiyle damar yapısını savunuyor. Limon tozunun bu arada tansiyon düşürmeye katkı sağlamak gibi ehemmiyetli bir tesiri de var.

Henüz yorum yapılmamış.

Yorum Yaz