Bize Ulaşın 0 (232) 854 1 854

Ayrancılar (Havaalanına 10 km) / İzmir İletişim

  • tr
Eki 15

Horlamayı önleme yöntemleri

Horlamayı önleme yöntemleri

Birçoğumuz gecede yedi saat dahi uyumuyor. Kaliteli uykunun düşmanı uyku apnesi ve horlamadan kurtulmanın yolları yazımızda

1-Uykunuzu düzenleyin:
Düzenli uyku saatinizin olması, akşamları yapacağınız deşarj olucu aktiviteler uykuya geçişinizi kolaylaştıracak ve stresinizi azaltacaktır. Yatmadan birkaç saat önce teknolojik aletlerden uzak durmaya başlayın. Kendinize suskun bir ortam yaratın. Sıcak bir duş uykuya dalmanızı kolaylaştıracaktır. Yatakta televizyon izleme veya yatma saatinize çok yakın bir saatte yapacağınız egzersiz, içki veyahut kafein tüketimi sizi iyi bir uykudan alıkoyacaktır. Yatak odanız serin, karanlık ve sessiz olmalı. Rahatsız yatak, ışık, gürültü, bunaltıcı sıcak uykunuzu bozabilir. Horlayan eş ve evcil hayvanlar da… Tam gözünüz karanlığa alışmışken, telefon , saat, radyo, sokak aydınlatması gibi gözünüzü alabilecek eşyalardan uzak durun. Gerekiyorsa ışığı tamamiyle kesecek perde kullanın. Oda sıcaklığınızı 18.5 derece civarında tutun.

2. Sigarayı bırakın:
Sigara dumanı solunum yollarını daraltarak, yeterli oksijenin geçmesini zorlaştırır. İltihaplanmaya kapı aralar.

3. Fazla kilolarınızdan kurtulun:
Vücut ağırlığınızın yüzde 10’unu kaybetmeniz uyku apnenizin de üç kademe iyileşmesini sağlayacaktır.

4. Burun tıkanıklığı sorununu çözün:
Reçetesiz satılan burun spreyleri, tuzlu damlalar ve ‘dekonjestanlar’ solunum yolunuzu açmaya yardımcı olur.

5. İçkiden ve sakinleştiricilerden kaçının:
İçki ve sakinleştiriciler beyin faaliyetlerinizin gücünü azaltır ve bununla beraber yeterli oksijen almanızı azaltır.

6. Uyku pozisyonunuzu değiştirin:
Dümdüz, sırt üstü yatmak boğazınızdaki etin deşarj olmasına ve solunum yolunu tıkayarak horlamaya yol açmasına yol açar. Yan yatarak başınızı yastıkla 10 santimetre yukarıda tutun. Bu soluk almayı kolaylaştırarak dil ve çenenizin ileri hareket etmesine ve böylelikle daha iyi hava akışı sağlanmasına kapı aralayabilir. Bunu yapmak bu arada boyun adalelerinizin gerilip uzamasına kapı aralayarak horlamanın önlenmesine yardımcı olabilir. Şayet horlayan biriyle birlikte uyuyorsanız sırt sırta uyuyarak bir ses bariyeri oluşturun.

7. Yemeyin, su için:
Mevcut kilonuzun sadece yüzde 5’inden kurtulmak bile horlamada ehemmiyetli ölçüde azalmaya yardımcı olabilir. Vücudun susuz kalması da horlamanın büyük nedenlerinden biridir. Bu yüzden meyve, sebze gibi yüksek su oranına sahip besinlere ağırlık verin.

8. Tıkanıklığı açın:
Sinüslerinizi açmak için bir ‘neti pot’ kullanın. Reçetesiz satılan burun bantları da daha iyi nefes almanıza destek verebilir. Horlayan biriyle uyuyan kişiler yastıklarına lavanta spreyi sıkmayı tecrübe edebilir. Yapılan kimi çalışmalar lavantanın anksiyeteyi deşarj olarak daha iyi uyumaya yardımcı olabileceğini gösteriyor. Ayrı olarak lavanta kullanan kişilerin sabahları daha yüksek enerjiyle uyandıkları da belirtiliyor. Kaynar suya atılan lavantanın buharını, natürel bir mumunu veya lavanta yağını tecrübe edebilirsiniz.

Henüz yorum yapılmamış.

Yorum Yaz