Bize Ulaşın 0 (232) 854 1 854

Ayrancılar (Havaalanına 10 km) / İzmir İletişim

  • tr
Tem 8

Her Derde Deva Enginar

Her Derde Deva Enginar

Türkiye’de İzmir, Yalova, Bursa, Sakarya ve Adana etrafında yetiştirilen enginarın yararları saymakla bitmiyor.

Vücutta kolesterolü dengelemesi ve sindirim sistemi açısından ehemmiyetli olan enginar, son senelerde perhiz yapan kişilerin vazgeçilmezi haline geldi. Uzmanlar, yararları saymakla bitmeyen enginarın nasıl tüketilmesi gerektiğini anlattı.

Uzmanlar sebze veya meyvenin, mineral bolluğu itibariyle enginarla yarışamayacağını kaydederek “100 gram taze ve çiğ enginar 60 kaloridir. Üç gram protein, 7,8 gram karbonhidrat ve 0,2 gram yağ içerir. Kolesterol içermez, posa muhtevası yüksektir. Potasyum, kalsiyum, magnezyum, çinko, demir istikametinden zengindir ve A, B1, B6, K ve C vitaminleri içerir. 1 orta boy çiğ enginar günlük demir ihtiyacının yüzde 9’unu karşılayacak kadar demir içerir. Yağlı nebatlar hariç hiçbir sebze ve meyve, mineral bolluğu bakımından enginarla yarışamaz” diye konuştu.

ENGİNARIN SAYISIZ YARARLARI VAR

Enginarın karaciğer işlevlerinin tertip etmesinde ehemmiyetli bir rol oynadığına dikkat çeken uzmanlar şöyle konuştu: “Karaciğeri savunan flavonoidler içeren enginar, karaciğerdeki dokuların ve hücre zarlarının içinde olan oksitlenmeyi azaltır. Karaciğer işlevlerinin tertip etmesinde ehemmiyetli rol oynar. İdrar söktürücü özelliğinden dolayı böbreklerin çalışmasını tertip eder, vücuttaki istenmeyen sıvıların atılmasını kolaylaştırır. İçerdiği kuarsetin, rutin, gallik asit ve sinarin sayesinde kanser, kalp hastalığı, yüksek kolesterol gibi ehemmiyetli hastalıklardan vücudu savunan enginar, içerdiği inülin isimli maddeyle, kandaki şeker düzeyini de düşürür. Ayrı olarak içerdiği potasyum, vücutta bulunan sodyum-potasyum balansını pozitif etkileyerek, tansiyonu balansta meblağ. Karın ağrısı, mide bulantısı, şişlik hissi, iştah kaybı gibi sindirim meselelerini gidermeye yardımcı olur. Mide ve bağırsakları temizler, romatizma yakıntılarını azaltır. Yağ oranı düşük olduğu için perhiz yapanlar için vazgeçilmez bir gıda. Vücut hücrelerini yenileyerek yaşlanmayı da geciktirir.”

EN BÜYÜK YARARI YAPRAKLARINDA

Enginarın yaprakları ile beraber tüketilmesi gerektiğini belirten uzmanlar, tüketim ile ilgili şu bilgileri paylaştı:
“Enginarın taç yapraklarında, gövdesine oranla 8 kat daha fazla sinarin bulunur. Sinarin, kolesterolün düşmesine ve sindirim sistemine katkıda bulunur. Bu yüzden enginarın yaprakları ile beraber tüketilmesi sıhhat açısından daha yararlı. Sinarin ayrı olarak, safra imalatını uyarmak için kullanılırken, yağların sindirilmesini de sağlar. Ancak safra taşı olan kişiler enginar yaprağını dikkatli kullanmalı. Zeytinyağlı enginara iç bakla, havuç, patates ilave ederek besin değerini ve lezzetini artırabilirsiniz. Ayrıca etle pişirerek protein değerini artırabilirsiniz. Enginarın yararlarını muhafaza edebilmesi için doğru şekilde hazırlanıp tüketilmesine dikkat edilmelidir. Uzun müddet pişen sebzelerde vitamin kaybı fazla olduğundan hafif diri bırakılmalı, pişirme müddetleri uzun tutulmamalı. Enginardaki A vitamininin vücutta kullanılabilmesi için bir miktar zeytinyağı gerekir. Vasati bir enginar başına bir tatlı kaşığı yağ yeterli. Bu şekilde yağda eriyen vitaminlerin vücutta kullanılması olasıdır.”

Henüz yorum yapılmamış.

Yorum Yaz