Bize Ulaşın 0 (232) 854 1 854

Ayrancılar (Havaalanına 10 km) / İzmir İletişim

  • tr
Eyl 4

Çocukların Zekasını Geliştiren Besinler

Çocukların Zekasını Geliştiren Besinler

Çocukların beyin gelişimini destekleyen 8 besin

Uzmanlarımız, sıhhatli ve doğru besinleri seçenek ettiğinizde çocuğunuzun fiziksel gelişiminin yanı sıra beyin gelişimini de desteklediğini belirterek, çocukların beyin gelişimini destekleyen 8 besini şöyle sıralıyorlar

Bu besinler çocuklar için çok yararlı

YUMURTA: Yumurta gibi yüksek protein içeren besinler çocukların konsantrasyonunu artırır.

YOĞURT: Yağ, beyin sıhhati için çok ehemmiyetli bir besin kaynağıdır. Bilhassa tam yağlı yoğurt, beynin aktivitesini artırarak hücre zarı gelişimine destek verir. Yoğurda ilave edebileceğiniz birkaç parça bitter çikolata ile beyin kan akımını artırarak çocuğunuzun zihnini daha aktif tutmasını sağlayabilirsiniz.

YEŞİLLİK: Folat ve vitamin dolu, ıspanak, lahana gibi yeşillikler çocuğunuzun ileri yaşlarda demans olma rizikonunu düşüren sıhhatli bir perhizin parçalarıdır. Bilhassa yumurtalı ıspanak ve lahana cipsi yeni beyin hücrelerinin büyümesine yardımcı olur.

BALIK: Tabii yağlı balık, iyi bir D vitamini kaynağıdır. Çocuğunuzun bilişsel gerileme ve bellek kaybına karşı beynini savunmak için Somon, ton balığı, sardalye gibi Omega-3 içeren balıkları yedirin.

DOĞAL ET: Yapay madde, boya, aroma, koruyucu ve tatlandırıcı içermeyen etleri tercih edin. Salam, sosis, sucuk gibi işlenmiş gıdalardan uzak durun.

KURUYEMİŞ VE TOHUMLAR: Protein, esansiyel yağ asitleri, vitamin ve mineraller ile dolu, fındık ve tohumlar çocuğunuzun sinir sistemini mutlu eden besinlerdir.

YULAF EZMESİ: Protein ve lif itibariyle zengin yulaf ezmesi, kalp ve beyin damarları sıhhatini savunur. Yapılan bir çalışma, şekerli yulaf ezmesi yiyen çocukların şekerli hububatlar yiyen çocuklara göre hafızayla alakalı akademik görevleri daha iyi yaptığını ortaya koymuştur. Besinleri tatlandırmak için şeker yerine tarçından istifade edin. Baharat bileşikleri beyin hücrelerini savunma ile ilgili destek görev yaparlar.

ELMA VE ERİK: Çocuğunuz kendisini halsiz hissediyor ve bilhassa tatlı yemek istiyorsa elma ve erikten istifade edin. Mevsiminde tüketilen elma ve erik antioksidan muhtevaya sahiptir.”

Henüz yorum yapılmamış.

Yorum Yaz