Bize Ulaşın 0 (232) 854 1 854

Ayrancılar (Havaalanına 10 km) / İzmir İletişim

  • tr
Eki 7

Bel Ağrısı çekenlere Öneriler

Bel Ağrısı çekenlere Öneriler

Bel ağrısı, en sık rahatsızlık veren ağrıların başında geliyor. Yapılan araştırmalara göre, 50 yaş üzerindeki kişilerin yüzde 90’ı ve çalışan kişilerin yüzde 50’si hayatlarında bir defa olsun bel ağrısı yaşıyor. Aynı araştırma, işe gitmeme mazeretlerinin yüzde 40’ının bel ağrısı şikayetinden olduğunu da gösteriyor

Toplumumuzda bel ağrısı, şikayetler arasında belki de ilk sırada bulunuyor.
Bunun en ehemmiyetli sebebi, bedenimize iyi bakmayı alışkanlık haline getirememiş olmamız.
Eğilip kalkarken, yük taşırken, hem de otururken dahi pozisyonumuza dikkat etmemiz gerekir.

Bel Ağrısından Savunmanın Yoları
 Doğru duruşu benimseyin; başınız yukarıda, omuzlar düz, göğsünüz ileride olmalı!
 Fazla kilolarınızdan kurtulun.
 Günde iki saatten fazla araba kullanmamaya özen gösterin.
 Uzun topuklu veya topuksuz ayakkabı giymeyin. Ayakkabınızın topukları normal, ökçeleri yumuşak olmalı.
 Cisimleri bir yerden başka bir yere taşırken belinizin eğik değil de dik pozisyonda olmasına dikkat edin.
 Rastgele bir ağırlığı taşımanız gerekirse yükü vücudunuza simetrik olarak paylaştırdıktan sonra taşıyın.
 Hafif bile olsa yerden bir cismi alırken dizlerinizi kırın ve çömelerek alın. Yükü belinizle değil, bacaklarınızla kaldırınız.
 Bir eşyayı alırken ona doğru uzanmayın, yanına iyice yaklaşın ve öyle alın. Bir cismi yerden alırken de önce onu bedeninize doğru yaklaştırıp sonra rakımın.
 Bir eşyayı taşırken de onu gövdenize yakın tutun. Taşınacak eşya vücudunuza ne kadar yakın olursa omurganıza binen yük o kadar azalacaktır.
 Ağır bir yükü belinizden daha yükseğe kaldırmayın.
 Yük elinizde iken dönmeniz gerekiyorsa belinizle değil, ayaklarınızın yerini değiştirerek dönün.
 Bir cismi taşırken ayaklarınız yere sağlam basmalıdır. Her iki ayağınız arasındaki mesafe takriben omuz genişliğinde olmalı ve ayak uçlarınız dışa bakmalıdır.
 Sandalye veya koltukta otururken dik bir pozisyonda olmaya çaba edin ve bunu alışkanlık haline kazancınız.
 Her gün en az 15 dakika yürüyün.
 Ani hareketlerden sakının.
 Sandalyeden kalkarken bir ayağınız diğerinin önünde olmalı, bacak adaleleriniz ve kollarınızın yardımıyla kendinizi yukarıya doğru iterken sırtınız dik pozisyonda bulunmalı.

Beyaz peynir veya yoğurt yiyin
 Her gün beyaz peynir veya bir tabak yoğurt yemeyi veyahut bir bardak az yağlı süt içmeyi adet haline kazancın. Güneş ışığından yeterince istifade edin.
 Sandalye veya koltuğa oturmak için kendinizi sanki düşüyormuş gibi aniden bırakmayın. Ağır ağır, kontrollü olarak oturma pozisyonuna geçin.
 Sırt üstü yatarken yüksek yastık kullanmayın.
 Çocuklarınız oturarak ders çalışırken öne veya yana eğik durmamaları ile ilgili onları sık sık ikazın. Masada uzun müddet çalışması şart olan kişilerin öne eğilmemeleri için çalışma yüzeyinin bir miktar eğimli olmasında fayda var. Masanızın altına da ayak dinlendirme basamağı koyun.
 Raflardan kitap veya rastgele bir eşyayı alırken önce ayağınızın altına rakımcı bir şey koyun ve o eşyanın hizasına yükseldikten sonra alın.
 Çamaşır asarken yukarıya doğru uzanarak belinizi germeyin.
İpin düzeyini boyunuza göre ayarlayın.
 Ayakkabınızı bağlamanız veya benzer bir hareket yapmanız gerekiyorsa, çömelerek veya yüksekçe bir cismin üstüne basarak yapın.
 Yataktan kalkarken önce tam yan dönünün, daha sonra ellerinizle yandan destek alarak oturur pozisyona geçin ve öyle kalkın.
 Otomobil kullanırken koltuğunuz sert olsun, arkaya dayandığınızda koltuk, belinizi desteklesin ve sanki kavrasın. Uzun yola çıkarken de belinizi ince bir yastıkla destekleyin.
 Çocuklarınız okula giderken çantalarında olası mevki az yük taşıtmaya çalışın.
 Ütü yaparken tek ayağınızın altına 15-20 santimetre yükseklikte bir cisim koyarak hafifçe rakımın; belinizin deşarj olduğunu göreceksiniz.
Bir müddet sonra basamağın üzerine öbür ayağınızı koyun.

Yerleri temizlerken eğilmeyin
 Elektrikli süpürgeyle veya paspasla yerleri temizlerken öne doğru eğilmeyin ve belinizi dik bir pozisyonda tutmaya çaba edin. Bu yüzden uzun saplı süpürge kullanmak daha faydalı olacaktır. Bahçede çalışırken de uzun saplı aletleri seçenek edin.
 Bilgisayar karşısında saatlerce hareketsiz veya uygun olmayan pozisyonda kalmak beli rahatsız eder. Bilgisayarda çalışırken başınız dik, beliniz ve kalçalarınızın arka bölümü destekli, köprücük kemikleriniz yere parelel vaziyette olmalıdır.

Parmak ucunda yürüyün
Belağrısı ile mücadele ediyor ve bir türlü doktora gitmiyorsanız, vaziyetinizin ciddiyetini anlayabilmeniz için hanede yapabileceğiniz kolay testler mevcut:
– Topuklarınızın üzerinde yürüyün: Düz bir tabanda topuklarınızın üzerinde yürümeyi deneyin. Şayet yürürken bir ayağınız geride kalıyor, düşüyor ya da ötekisi kadar kalkmıyorsa dikkat; ilerlemiş bel fıtığınız olabilir! Hiç zaman kaybetmeden doktorunuza müracaat etmeniz gerekir.
– Parmak ucunda yürüyün: Parmak ucunda yürürken, ayaklarınızdan birinde aksamalar oluyorsa, dikkat! İlerlemiş bel fıtığınız olabilir. Hiç zaman kaybetmeden doktorunuza müracaat etmeniz gerekir.
– Çömelin ve kalkın: Ayaklarınızı omuz hizanızda açın ve dizlerinizi kırarak çömelin. Birkaç saniye bekleyin ve destek almadan ayağa kalkın. Şayet bu hareketi yapamıyorsanız, dikkat; ilerlemiş bel fıtığınız olabilir. Bel ağrısı, hayat kalitesini ciddi oranda düşüren ağrılar arasında ilk sıralarda bulunur. Bel, sanki hareketin merkezidir. Bel ağrısının önüne geçmek için karın adalelerinizi güçlendirin. Böylelikle sırt adaleleriniz görevini daha rahat yapar ve omurganızdaki basınç azalır. Mekik çekmeyi veya sırtınız elverdiğince birkaç dakikalığına plank egzersizi yapmayı deneyin.

Bitkisel Çözüm Önerileri
 Kafur ve mentollü merhemler: Kafur ve mentollü merhemler, soğuk reseptörlerini harekete geçirir ve sıcak reseptörlerini duyarsızlaştırır. Böylelikle ağrı azalır.
 Söğüt kabuğu: Söğüt ağacı kabuğu, aspirinle aynı orijinden gelir ancak ağrı kesme konusunda aspirinden çok daha tesirlidir. Bel ağrılarını dindirmek için, söğüt ağacı kabuğu özüyle hazırlanan kapsüllerden istifade edebilirsiniz.
 Tarçın bazlı merhemler: Yapılan araştırmalar, tarçının ağrı kesici tesiri olduğunu gösterdi. Piyasada kolaylıkla bulabileceğiniz tarçın bazlı kremleri, ağrıyan bölgenize günde üç-dört sefer uygulayabilirsiniz.
 Muskat yağı: Üç damla muskat uçucu yağını, 50 ml zeytinyağına ilave edin. Sonra bu yağı günde üç sefer meseleli bölgelere uygulayarak, ağrılarınızı hafifletebilirsiniz.

Stres ağrıyı iyice artırır
Yapılan araştırmalar, günlük hayatımızın sanki bir parçası olan stresin ağrıları, bilhassa de bel ağrılarını tetiklediğini gösterdi. Bilhassa stres altında yaşayanların stresi azaltacak aktivitelerde bulunmaları gerekir. Düzenli egzersiz yapmak, stresin tesirlerini azaltmaya yardımcı olabilir.

 

Henüz yorum yapılmamış.

Yorum Yaz