Bize Ulaşın 0 (232) 854 1 854

Ayrancılar (Havaalanına 10 km) / İzmir İletişim

  • tr
Ağu 28

Bağımlılık yaratan ve zararlı yiyecekler

Bağımlılık yaratan ve zararlı yiyecekler

Gazetelerde, mecmualarda, sokak afişlerinde, televizyonda, internette başka bir deyişle her yerde bizi tuzağa düşürmeyi bekleyen sağlığımıza zarar veren ancak bir o kadar da lezzetli yiyeceklerin reklamı var

fast-food zincirlerinin büyük boy menüleri hangimizi cezbetmiyor ki? Hem göze hem de mideye hitap eden bu kalori canavarlarını yemekten kendimizi alıkoyamamamızın bir takım sebepleri var…

İşte bağımlılık yapan, zarar verebilecek yiyecekler ve nedenleri..

1. Bisküvi ve krakerler

Araştırmalara göre marketlerde satılan bisküvi ve krakerlerin çoğunda bulunan yüksek fruktozlu mısır şurubu madde bağımlılığı ile aynı tesirlere sahip. Canınız tatlı istediğinde marketten bir paket bisküvi almak yerine hanenizde hazırlayacağınız bol meyveli, tarçınlı bir müsli günlük vitamin ihtiyacınızı en lezzetli şekilde karşılamanızı sağlayacaktır.

2. Kola

Kafein, fruktozlu mısır şurubu ve sodanın birleşiminden oluşan gazlı içeceklerde sanki tüm bağımlılık yapan maddeler bir arada! Muhtevasındaki kafein ve şeker kana karışarak anlık enerji verip sonrasında kişiyi halsiz bırakıyor. Soda ise dişlere ve diş etlerine zarar vermekle kalmıyor bu arada aşırı tüketildiği takdirde psikolojiyi negatif istikamette etkiliyor. Araştırmalara göre kafeinli ve sodalı içecekler kişide akli balanssızlığa kapı aralayabiliyor. Bunlara ek olarak bir bardak kolada takriben 11 yemek kaşığı şeker olduğunu düşünürsek, normalde hiçbir zaman yiyemeyeceğiniz miktarda şekeri bir anda mideye indirmiş oluyorsunuz. Tatlandırıcılı içiyorsanız onların da zararları ayrı bir hikaye…

3. Beyaz ekmek

“Her şeye tamam da ekmek yemekten vazgeçemiyorum” diyenlerden misiniz? Araştırmalara göre beyaz ekmek gibi yüksek glisemik indeksli karbonhidratlar bağımlılık yarattığı için düşük glisemik endeksli karbonhidrat tüketen insanlar, diğerlerine göre daha az yemek yemeye ihtiyaç duyuyorlar. Tam hububatlı gıdalarda, fasulyede ve çoğu meyvede bulunan glikoz, kana daha yavaş karıştığı için kan şekerini tertip etmeye yardımcı olurken, ekmeğin verdiği tokluk hissini sıhhatli yoldan yaşamanızı sağlıyor.

4. Patates cipsi

Yüksek oranda tuz ve yağ içerdiği için sıhhate çok zararlar veren cips, ‘zevk merkezi’ hipotalamusu uyararak kişide giderek daha fazla yeme isteği uyandırır. İlla cips yemek istiyorsanız, aşırı yağlı patates cipsi yerine az tuzlu sebze veyahut meyve cipslerini deneyin.

5. İşlenmiş et ürünleri

Jambon, salam, sucuk ve sosis gibi et ürünleri aşırı yağlı ve tuzlu olmalarına ek olarak, üzerlerindeki savunucu madde, sodyum nitratın, kanser rizikonunu arttırdığı ilmi olarak ispat etmiştir. Pek çok istikametten sıhhatsiz olan bu yiyecekler yerine işlemden geçmemiş etleri seçenek edin.

6. Patates Kızartması

Vücudunuzdaki tuz yeme isteğini kontrol eden gen grubu ile kokain ve eroin bağımlılığını kontrol eden gen grubunun aynı olduğunu biliyor muydunuz? Tuzun bağımlılık yapmasının en büyük sebebi; muhtevanındaki sodyumun, beyindeki ‘haz merkezi’ni kontrol eden dopamin isimli sinir taşıyıcısını uyarmasıdır. Bu yüzden de kimse bol tuzlu ve yağlı patates kızartmasının cazibesine karşı koyamaz.

7. Dondurma

Dondurma sandığınız kadar suçsuz değil. Sütlü olduğu için az kalorili olduğunu düşünenler çok yanılıyor. Bilhassa marketlerde satılan hazır dondurmalardan yüksek oranda şeker, ek soslar, yağ ve bağımlılık yapan yüksek fruktozlu mısır şurubu içerenler sıhhate çok zarar veren. Ancak taze yapılmış dondurmalar içinde ek şuruplar ve şeker olmayacağı için kolayca tüketilebilir.

Henüz yorum yapılmamış.

Yorum Yaz