Bize Ulaşın 0 (232) 854 1 854

Ayrancılar (Havaalanına 10 km) / İzmir İletişim

  • tr
Ağu 10

Alzeimer Riskini Azaltacak 11 Öneri

Alzeimer Riskini Azaltacak 11 Öneri

Tüm dünyada takriben 44 milyon insan Alzheimer hastası olmakla beraber uzmanlar, önümüzdeki 35 sene içinde bu sayının ikiye katlanacağını söylüyor. Ancak günlük hayatınızda yapabileceğiniz kolay farklıklarla Alzheimer rizikosundan kurtulmak elinizde. İşte beyin sıhhatinizi sağlayarak sizi Alzheimer’dan uzak tutacak 10 kaide:

1- Bol bol okuyup yazarak beyninizi aktif tutun.

2- Yeni bilgiler öğrenip tecrübeler edinerek beyninizin ‘plastikliğini’ artırın.

3- Aşırı stresten uzak durmaya çalışın.

4- Aynı anda ansızın fazla görevle uğraşmayı bırakın.

5- Günlük hayatınızda bütün duyularınızdan istifade edin.

6- Sıhhatli ve akıllı beslenmeye ehemmiyet verin.

7- Akdeniz usulü beslenin. Oxford Üniversitesi’nin yaptığı araştırmaya göre zeytinyağı, balık ve domates Alzheimer’dan savunmaya yardım ediyor.

8- Vücudunuza yeterli miktarda vitamin almaya özen gösterin, bilhassa B12.

9- Kan basıncınızı kontrol edin.

10- Haftada 3 kere 45’er dakikalık yürüyüşler yapın.

11- Günde bir fincan kahve tüketme Alzheimer hastalığını önlemeye yardımcı olur, daha fazlası ise bellek kaybı rizikonunu arttırır. Bin 445 kişi üzerinde yapılan araştırmaya göre, doğru miktarda kafein alımı beyni kötü huylu proteinlerden koruyor ve beyni zindeleştirerek erken bunama rizikosunu azaltıyor.

Henüz yorum yapılmamış.

Yorum Yaz