Bize Ulaşın 0 (232) 854 1 854

Ayrancılar (Havaalanına 10 km) / İzmir İletişim

  • tr
Eyl 16

Ağız ve diş sağlığında doğru bilinen yanlışlar

Ağız ve diş sağlığında doğru bilinen yanlışlar

Uzmanlara göre, ağız ve diş sıhhatinin geçmişe göre biraz daha önem taşıdığı, kulaktan dolma yanlış bilgilerle uygulanan bir hayli hata bulunduğu bir gerçek.
Ağız ve diş sıhhati için diş fırçalamanın önemi büyüktür. Günde en az iki kere; sabah kahvaltıdan sonra ve akşam yatmadan önce, dişlerimizi fırçalamamız gerekmektedir. Lakin fırçalama işlemiyle diş arası yüzeylere erişemediğimiz için günde en az bir kere de yatmadan önce diş ipi kullanmalıyız. Bu sayede oluşmaya çalışacak bakteri plağına karşı tesirli bir savunma oluşturmuş oluruz. Peki dişlerimizi nasıl fırçalamalıyız? İleri-geri başka bir deyişle yatay istikamette gidip gelerek yapılan fırçalama sıklıkla herkesin düştüğü bir yanlıştır. Fırçalama yapılırken ağzımızın hafif açık konumlandırılıp diş etinden dişe doğru yani üst çenede yukarıdan aşağıya, alt çenede de aşağıdan yukarıya doğru tek istikametli süpürme hareketi yapmamız gerekmektedir” diye konuştu.

Ağız kokusu herkeste görülebilir mi?

Çeşitli araştırmaların neticelerine göre, kötü kokunun başlıca nedenleri; sindirim sistemi rahatsızlıkları ve ağız, diş rahatsızlıklarıdır. Sindirim sistemi rahatsızlıkları için doktora gidilmelidir. Ağız ve diş rahatsızlıkları neticesi olan kötü koku ise çürük diş ve diş eti problemleri gibi nedenlerle oluşur. Bunlar için en kısa vakitte hem bir diş hekimine gidilmeli, hem de diş fırçası, diş ipi ve bakteri plağına karşı tesirli, daimi kullanıma uygun bir ağız gargarası ile etkin bir ağız bakımı alışkanlık haline getirilmelidir. Diş etleri kanadığında fırçalamayı kesmeli miyim? Aksine, dişeti kanaması görüldüğü takdirde hemen diş hekimine müracaat etmeliyiz. Şart olan rehabilitasyon sonrasında da fırçalama müddeti uzatılmalı ve diş ipi ile de hijyen kesin destek edilmelidir. Sert diş fırçası ile dişleri sert fırçalarsam daha iyi temizlemiş olurum. Yanlış. İyi fırçalamak; fırçanın sertliğiyle değil, fırçalama tekniğiyle alakalıdır. Çoğunlukla orta sertlikte diş fırçaları kullanılır. Çok sert fırçalar, dişleri aşındırabilir. Çok yumuşak fırçalar ise dişleri temizlemeyebilir. Ayrı olarak sert fırçalama neticesi dişlerin dişetine yakın yüzeylerinde aşınma ve neticeninde çürükler oluşarak hassasiyete yol açabilir. Diş macununu bol kullanmak daha iyi midir? Hayır. Diş macunun miktarı yalnızca ferdin ağızda hissedeceği rahatlık hissini arttırır. Dişlerin mine tabakasının çizilmesi; macunun fazla kullanılmasıyla alakalı değil, kullanılan macunun granüllerinin büyük olmasıyla alakalıdır. O yüzden granülleri büyük olan macunların uzun müddetli kullanımından kaçınılmalı. Fırçanın üzerine konulan macunun miktarı ise ‘mercimek tanesi’ büyüklüğünde olmalı. Ayrı olarak, diş fırçası, fırçalamaya başlamadan önce ıslatılmamalıdır. Zira fırça kılları ıslatılınca, sertliğini kaybeder. Macunun köpürmesi için de yeterli sıvı ağızda mevcuttur. Karbonat, tuz veya sodayla fırçalamak dişleri beyazlatır mı? Bu maddeler iri granüllü olduğu için dişin mine tabakalarını çizer ve aşındırır. Bunun neticeninde; dişin parlaklığı gider ve yediğimiz ve içtiğimiz besinlerle, dişler daha kısa vakitte renkleşmeye başlar. Diş taşı temizliğinden sonra daha fazla diş taşı oluştuğu da halk arasında kulaktan kulağa dağılan yanlış bilgilerdendir. Düzenli ve doğru fırçalama diş taşı oluşumunu engeller. Altı ayda bir diş hekimi kontrolü sayesinde; iyi fırçalayamadığımız alanlarda oluşan diş taşları, hekim tarafından temizlenmiş olur. Bunun da rastgele bir zararı yoktur. Ayrı olarak diş taşı temizliği doğru uygulandığında mine yaralanmaları de görülmez. Beyazlatma(Bleaching) işlemi sonrasında dişler daha fazla sararır. Yanlış. Beyazlatma; normal diş rengini daha da açmak için yapılır. Beyazlatmanın ilk yapıldığı dönemlerde; kahve, çay ve sigara gibi dişleri renklendirecek etkenlerden uzak durmak gerekir. Beyazlatmayı yapacak hekimin tavsiyelerine uyulursa, beyazlatmanın hiçbir yan tesiri yoktur.

Henüz yorum yapılmamış.

Yorum Yaz