Bize Ulaşın 0 (232) 854 1 854

Ayrancılar (Havaalanına 10 km) / İzmir İletişim

  • tr
Tem 28

Yürümek Zayıflatır mı?

Yürümek Zayıflatır mı?

Yürümek Zayıflatır mı? Yürüyerek Kilo Verilir Mi? Yürüyerek Zayıflama

Yürüyüş her vakit formda ve sıhhatli bir vücut mevzubahis olduğunda koşudan daha az tesirli ve daha zayıf egzersiz formu olarak görülmüştür. Genel manada fitness yapanların koşuyu seçenek ettiği, yürüyenlerin ise zayıflama da daha az kararda oldukları benimsenmiştir. Lakin bu dönemde yapılan araştırmalar bunun zıddını söylüyor.

Koşuda bir hayli sakatlanma rizikosu varken yürümeninse bir hayli yararı vardır. Koşudan çok daha tesirli bir spor olduğu da artık ispat etmiş vaziyettedir.

Sözgelimi üç kilometrelik koşu ile üç kilo metrelik yürüyüş aynı miktarda kalori yakmaktadır. Aralarındaki tek fark ise yürüyüşün koşuya göre daha uzun sürmesidir. Bunun yanı sıra ilmi izahlarda yürüyüşte daha çok yağ yakıldığı ortaya çıkmıştır.

Yürüyüş ayrı olarak kalça ve bacakları iyi ve hızlı bir biimde şekillendirmektedir. Yürüyüş esnasında yapılan alt vücut bölümündeki adaleleri uzatıp güçlendiriyor, kalçalara da çok tesirli bir egzersiz sağlıyor.

Yapılan araştırmalarda yürüyüş yapanların doğru bölgelerden zayıfladığı, koşanların ise bilhassa göğüs bölgelerinden yağ kaybediyorlar. Başka bir deyişle koşmayı seçenek edenler bir müddet sonra göğüslerinin küçüldüğünü fark ederler.

Doğru teknikle yürünürse karın adaleleri da forma girer. Fitness uzmanı Joanna Hall: ‘Dümdüz ve sıkı bir karına sahip olmak için, yürürken kalçanızın iki tarafında da birer bardak su taşıdığınızı hayal edin’ der.

Emel bardakları taşırmamak değil, yürürken kalçaları sallamamaktır. Buna dikkat edilirse karın adaleleri güçlenir. Her gün yapılan otuz dakikalık yürüyüşle, iki hafta nihayetinde vücutta büyük farklıklar görülebilir.

Yürümek uzun vade de sıhhat için faydalı bir egzersizdir.

Henüz yorum yapılmamış.

Yorum Yaz